Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stabilita a řiditelnost letounu Z-143 s výkonnější pohonnou jednotkou
Kochtík, Martin ; Matějů, Jiří (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a posouzením letových vlastností letounu Z 143 s pohonnou jednotkou Lycoming AEIO-580-B1A. První část textu se zaměřuje na obecný popis letounu, jeho geometrické charakteristiky, výpočet hmotnostních a aerodynamických charakteristik. Z hlediska letových výkonů jsou zde porovnány hodnoty pro aktuální a vývojový letoun s výkonnějším motorem. Další část práce se zabývá samotným výpočtem vlastností z hlediska stability a řiditelnosti. V této části jde o stanovení výsledků letových vlastností a jejich posouzení, zda vyhovují. V závěru jsou pak rozebrány jednotlivé výsledky a k nim okomentována případná doporučení na nápravu či zlepšení těchto vlastností
Mathematical model verification for flight simulator
Kminiaková, Tatiana ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the flight test program which is necessary to obtain the required data for EASA/FAA flight simulator certification. Flight tests are focused on flight performance and characteristics. Required regulations are selected and described. To verify the simulator model and certification parameters a flight test program was created. The flight test program is composed of flight and ground tests. In the final part of the thesis, the flight test evaluation procedure is shown. Each test contains the final valuation or recommendation for simulator model modification.
Engine Rotax 915 for small light aircraft
Hrabovský, Matúš ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
The thesis deals with the issue of replacement of the Rotax 912 ULS engine with the Rotax 915 iSc3 B engine and its impact on flight performance, characteristics and airframe loads of the WT 9 Dynamic. For accomplish better maneuverability tail surfaces are enlarged. Both versions of airplane with different engines and tails surfaces are quantified with respect to airframe loads and flight characteristics. The output of the diploma thesis can be used for strength design of airplane structure and stress tests of the new modification of the WT 9 Dynamic aircraft.
Mathematical model verification for flight simulator
Kminiaková, Tatiana ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the flight test program which is necessary to obtain the required data for EASA/FAA flight simulator certification. Flight tests are focused on flight performance and characteristics. Required regulations are selected and described. To verify the simulator model and certification parameters a flight test program was created. The flight test program is composed of flight and ground tests. In the final part of the thesis, the flight test evaluation procedure is shown. Each test contains the final valuation or recommendation for simulator model modification.
Engine Rotax 915 for small light aircraft
Hrabovský, Matúš ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
The thesis deals with the issue of replacement of the Rotax 912 ULS engine with the Rotax 915 iSc3 B engine and its impact on flight performance, characteristics and airframe loads of the WT 9 Dynamic. For accomplish better maneuverability tail surfaces are enlarged. Both versions of airplane with different engines and tails surfaces are quantified with respect to airframe loads and flight characteristics. The output of the diploma thesis can be used for strength design of airplane structure and stress tests of the new modification of the WT 9 Dynamic aircraft.
Stabilita a řiditelnost letounu Z-143 s výkonnější pohonnou jednotkou
Kochtík, Martin ; Matějů, Jiří (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a posouzením letových vlastností letounu Z 143 s pohonnou jednotkou Lycoming AEIO-580-B1A. První část textu se zaměřuje na obecný popis letounu, jeho geometrické charakteristiky, výpočet hmotnostních a aerodynamických charakteristik. Z hlediska letových výkonů jsou zde porovnány hodnoty pro aktuální a vývojový letoun s výkonnějším motorem. Další část práce se zabývá samotným výpočtem vlastností z hlediska stability a řiditelnosti. V této části jde o stanovení výsledků letových vlastností a jejich posouzení, zda vyhovují. V závěru jsou pak rozebrány jednotlivé výsledky a k nim okomentována případná doporučení na nápravu či zlepšení těchto vlastností

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.